Det er er først, når du ved,
hvordan det står til….
… at du kan gøre noget ved det,
og gøre de rigtige indsatser
FAGLIGHED &
ARBEJDSOPGAVER
PERSONLIGE MÅL
& RESULTATER
RELATIONER &
SAMARBEJDE
POTENTIALE &
UDVIKLING
Verden forandrer sig – det gælder også medarbejdertilfredshed
Medarbejdertilfredshed er således ét af flere kvalitative parametre i en stadig mere menneskestyret verden. Vi gør ikke længere kun det, vi får besked på, men det vi har lyst til. Vi træffer i langt højere grad vores egne beslutninger, og derfor stiller vi i dag langt større krav til fx vores arbejdsliv- og situation, end vi gjorde tidligere.
Krav om udviklingsmuligheder, om udfordringer, om indhold, om frihed etc. Omvendt er det sådan, at får vi disse krav tilfredsstillet, er vi også parate til at levere en langt større og mere engageret indsats.
Det betyder, at spillerummet imellem fravær af tilfredshed og stor tilfredshed får enorme konsekvenser for den indsats, der ydes, og de resultater, der skabes.
IPA Medarbejdertilfredshed resultat
Erkendelsen af, at virksomhedens resultat er menneskeskabt, og erkendelsen af det enorme potentiale, det enkelte menneske er i besiddelse af, skaber den store forskel imellem virksomheder, der gør en indsats for at øge medarbejdertilfredsheden og virksomheder, der ikke gør det. En lav medarbejdertilfredshed betyder, at der billedligt talt hver eneste dag siver energi ud af virksomhedens lækager med det resultat, at indsatserne kun er en skygge af, hvad de kunne være.
Tilfredshed er i sidste instans et spørgsmål om følelser
Psykologisk taler vi om tre forskellige reaktioner, nemlig den meget positive oplevelse, der skaber begejstring og motivation, den indifferente oplevelse, der ikke skaber nogen følelsesmæssig reaktion, og den meget negative oplevelse, der virker ødelæggende og demotiverende ind på adfærden. For at få et samlet indtryk af, hvordan medarbejderne fordeler sig, viser vi en top-bottom scale vurdering, der giver et klart billede af situationen set ud fra en mere psykologisk og motivationsmæssig synsvinkel. Hvem trækker stærkest i gruppen af indifferente medarbejdere
En glad IPA kunde fra vores partner Strategisk HR – hvor kunden Think er stor fokus på medarbejdertilfredshed