Systemcenter anvender IPA HR Platformen

Systemcenter har siden 1997 fungeret som sine kunders eksterne IT-afdeling. Systemcenter har fra start haft fokus på Microsofts IT-platforme til infrastruktur og økonomisystemer. Det betyder også, at de igennem de sidste mange år, har fulgt udviklingen i branchen. Mere end 800 virksomheder bruger Systemcenter som daglig partner.

Systemcenter anvender IPA HR Platformen. Kunderne har 100% tillid til, at medarbejdere kan indgå som kundernes eksterne IT-afdeling og agere som ekstern IT Chef (EIO). Det betyder samtidig, at rekrutteringen af det rigtige talent er essentielt for Systemcenter. Faglig dygtighed tæller stadig mest, og er vejen ind, men ord som people skills, tillid og social intelligens er i dag på vej til at have samme vigtighed. I alt 125 er ansat i gruppen.

May Damgaard, HR Chef fortæller:

”Systemcenter har på få år fordoblet i antallet af medarbejdere, og vi har i dag 3 lokationer i Jylland og har appetit på meget mere.

At rekruttere og sammensætte de rigtige teams er essentielt i realiseringen af vores forretningsmodel, og samtidig vigtig for at være med til, at vores kunder gør det samme med deres.

Vores kunder er med os i mange år og stoler på os som deres facilitator i udviklingen af forretningskritiske systemer.”

Systemcenter anvender IPA HR Platformen - May Damsgaard

IPA Software hos Systemcenter

Valget IPA HR platformen  skyldes følgende:

May fortæller, at valget IPA Nordic med strategiske HR-tilgang skyldes følgende.:

  1. Systemcenter har en rigtig stærk Do’er kultur. Vi arbejder koncentreret om at fastholde dette DNA. Via IPA Jobmatch kan vi se jobbet inde fra og ud – inden vi vælger kandidaten.
  2. Ledelse af videns-medarbejdere handler om tillid, faglighed og autonomi. Ledelse hos Systemcenter handler om at være tæt på kunden, og sammen med kunden træffe de rigtige langsigtede beslutninger. Vi bruger IPA-Leadership at styrke denne indsats.
  3. IPA Analyser kan sikre at vores teamsammensætninger kommer hele vejen rundt. Hvem, der tager ansvar for hvad og er vi opmærksomme på blinde vinkler?
  4. Næste skridt er at anvende det som Strategisk HR og på den måde bruge platformen til at håndtere rekruttering og intern talenthåndtering.
  5. I forhold til andre analyser på markedet, så giver IPA Analyserne målbart, strategisk og direkte værdiskabende HR.

Om Systemcenter:

  • Vores vision er, via dygtighed og troværdighed, at fungere som vores kunders eksterne it-afdeling. Vi vil opnå dette igennem fremragende, brugerorienteret support, veluddannet personale, og en tæt dialog med vores kunder.
  • Systemcenter kan levere ERP-løsninger og forretningsudvikling baseret på Microsoft Dynamics NAV, Business Central, Uniconta og Dynamics C5.
  • Systemcenter kan lever ydelser og driftssupport på Infrastruktur og Office 365
  • Systemcenter A/S’ seneste tilfredshedsundersøgelse viste, at 92 % af adspurgte kunder, var tilfredse eller meget tilfredse med deres it-support.
Systemcenter anvender IPA HR Platformen