Organisatorisk Due Diligence

UDBYTTE

Med baggrund af en serie spørgsmål til medarbejdere og ledere kan IPA stille en strategisk diagnose for virksomheden og hvilke interne områder, der påvirker virksomhedens effektivitet.

Rapporten giver svarerne på hvordan virksomheden imødekommer turbulensen i markedet, samt hvilken HR strategi, der vil understøtte fremtiden.

Strategisk niveau

Organisationsniveauet består samlet af begrebet ”den strategiske orientering”.

Den strategiske orientering er det fokus, som organisationen på sine omgivelser gennem:

  1. Strategi
  2. Teknologi
  3. Struktur
  4. Kultur
  5. HR-politik
  6. Målesystemer

Taktisk niveau

De fem komponenter skal, ligesom komponenterne, der indgår i den strategiske orientering, være i overensstemmelse med hinanden og understøtte hinanden:

  1. Målklarhed,
  2. Teamsamarbejde
  3. Gruppenormer
  4. Gruppesammensætning
  5. Opgavestruktur

Operationelt niveau

Det nederste niveau udgøres af designkomponenterne og ligesom på de øvrige niveauer kan komponenterne – eksemplificeret gennem jobbet – indstilles på en mekanisk eller organisk måde.

  1. Autonomi
  2. Feedback
  3. Opgavens betydning
  4. Meningen med jobbet
  5. I hvilken udstrækning jobbet kræver mange forskellige færdigheder